Skip to main content

Verzendingen

Pakketten verzenden is het proces van het versturen van goederen van de ene locatie naar een andere. Dit kan binnen hetzelfde land of internationaal zijn. Er zijn verschillende manieren om pakketten te verzenden, zoals via een algemeen bekende vervoerder, zoals DHL, UPS, of PostNL, of via een meer gespecialiseerd bedrijf om grote pallets te vervoeren zoals DB Schenker, Geodis, DSV en Blue Water Shipping. Bij het verzenden van pakketten of pallets zijn er een aantal zaken waarmee rekening gehouden moet worden, zoals het kiezen van de juiste vervoerder, het inpakken van de goederen zodat deze beschermd zijn tijdens transport, het maken van een verzendlabel, het betalen van verzendkosten en het volgen van de verzending. Het verzenden van pakketten kan tijdrovend en complex zijn, maar er zijn ook oplossingen zoals de Next Admin software die het proces kunnen automatiseren en vereenvoudigen.

Verzendkosten

Als onderneming heb je altijd te maken met een diversiteit aan verzendmogelijkheden en dus ook met een diversiteit aan verzendkosten. In het ERP pakket van Next Admin is er rekening gehouden om op deze diversiteit in te kunnen spelen en om zo flexibel mogelijk hier mee om te gaan.

Algemene verzendkosten regels

In Next Admin kunnen een onbeperkt aantal verzendmethodes worden toegevoegd. Per methode kunnen de kosten worden ingesteld, maar ook aanvullende instellingen zoals kosten voor naleveringen / backorders, of staffels om bijvoorbeeld grotere orders te ontzien van verzendkosten. Daarnaast kunnen extra dropshipment kosten worden ingesteld.

Klant specifieke regels

Soms kunnen klanten een uitzondering hebben afgesproken op de algemene verzendkosten regels die binnen de onderneming gelden. In Next Admin kan er daarom per verzendmethode en per klant een afwijkende regel worden ingesteld.

Dropshipments

Dropshipping is een populair bedrijfsmodel waarbij een ondernemer producten verkoopt zonder dat deze producten eerst in voorraad genomen hoeven te worden. In plaats daarvan bestelt de ondernemer de producten bij een leverancier wanneer een klant een bestelling plaatst. De leverancier verzendt vervolgens het product rechtstreeks naar de klant.

Het voordeel van dropshipping is dat er geen grote investering vereist is voor voorraad of opslagruimte. Dit maakt het een toegankelijk bedrijfsmodel voor startende ondernemers met beperkte middelen. Bovendien kan de ondernemer een veel groter assortiment aanbieden, omdat er geen beperkingen zijn voor de hoeveelheid voorraad die aangehouden moet worden.

Om hier als groothandel of leverancier gebruik van te kunnen maken en een groter publiek te bereiken heeft Next Admin de mogelijkheid deze dropshipments te verzorgen.

Dropshipment kosten

Dropshipments verzorgen voor je klant kan extra tijd en kosten met zich mee brengen. Pakketten zullen wellicht minder producten per bestelling bevatten met als gevolg: extra verpakkingsmateriaal en meer inpakhandelingen. Om deze extra handelingen te bekostigen is het mogelijk een extra dropshipment fee toe te voegen. Dit kan als algemene instelling in de Next Admin software ingesteld worden, maar ook per klant. Deze extra kosten komen dan bovenop de bestaande verzendkosten.

Pakbon

Wanneer je pakketten verstuurt uit naam van je klant kan je een gepersonaliseerde pakbon bij het pakket toevoegen. Op de pakbon staan de gegevens van jouw klant als afzender en de consument (daar waar de dropshipment naartoe wordt verstuurd) als verzendadres. Ook is het mogelijk om via het Next Admin systeem een logo van je klant toe te voegen om de pakbon een nog wat persoonlijker tintje te geven.

Koppelingen

Next Admin is een flexibel ERP software pakket wat aan diverse verzendpartijen gekoppeld kan worden. Een voorbeeld is Sendcloud wat als voordeel heeft dat dit al koppelingen heeft met de meeste verzendpartijen die in Nederland actief zijn, maar ook internationaal actief zijn.

Sendcloud

Sendcloud is een uitstekende oplossing voor e-commerce bedrijven die op zoek zijn naar een efficiënte en gemakkelijke manier om hun pakketten te verzenden. Met Sendcloud kunnen bedrijven hun verzendingsprocessen automatiseren, waardoor ze tijd en geld besparen.

Een van de grootste voordelen van Sendcloud is de grote hoeveelheid verzendopties die beschikbaar zijn. Bedrijven kunnen kiezen uit een groot aantal vervoerders, waaronder bekende namen zoals DHL, UPS en PostNL. Hierdoor kunnen bedrijven altijd de beste optie kiezen voor hun specifieke verzendbehoeften en budget.

Sendcloud biedt ook een gebruiksvriendelijke interface waarmee bedrijven eenvoudig verzendlabels kunnen maken, tracken en volgen. Hierdoor kunnen ze altijd zien waar hun pakketten zich bevinden en wanneer deze worden afgeleverd. Dit helpt om klanttevredenheid te verhogen door transparantie en duidelijkheid.

Een ander groot voordeel van Sendcloud is de internationale verzendingsmogelijkheden die zij aanbieden. Bedrijven kunnen hun producten eenvoudig naar elk land in de wereld verzenden, waardoor ze hun klantenbasis kunnen uitbreiden.